tisdag, augusti 10, 2010

medeltidsvecka

I söndags började bästaste veckan på året. Gutniska gardet invigde med sin egenhändigt byggda kanon, sen gick Annie, Magnus o jag en vända på marknaden o åt en bit mat. Var för mycket folk för att gå en längre stund så sen bar det av hemåt för att vila en stund. Efter det åkte jag in till stan igen o hämtade upp gänget hemma hos Annie o Magnus och sen åkte vi mot kapitel. Väl på kapitel blev det god mat i trevligt sällskap, senare blev det musik med ett gäng som jag inte kommer ihåg namnet på. Men bra var det. Bonzai var med hela kvällen o var så duktig, låg under bordet när vi åt och sov :) Deen "konstiga" musiken sa han inget om heller o att det var mycket folk brydde han sig inte om.

Igår när jag vaknade, vaknade jag med migrän :( suck! Var bara till att slänga i sig två alvedon o lägga sig igen. Lyckades med att slarva bort Älsklingens bilnycklar någon gång under dagen, ett bevis på hur oklart man tänker när man käkar citodon. Har fortfarande inte hittat dem. Hoppades på att migränen skulle gå över till idag men icke, vaknade med samma dumma migän. Så var samma visa igen. Missat två jobb dagar nu oxå. . . Vilket inte är roligt :( Förlorar massa pengar o sen blir arbetskompisarna sura för att man inte kommer. Att man har migrän spelar ofta ingen roll,.

Att människor i ens närhet inte förstår hur det är att ha migrän har jag insett att jag kommer få leva med resten av livet. Jag kommer att få leva med att folk blir sura/arga/besvikna osv för att jag har migrän och inte kan göra det jag åtagit mig. Vanligast är att folk tror att man ljuger för att "slippa undan". Önskar verkligen att så var fallet, för migrän skulle jag inte ens önska min värsta fiende. Migränen blir ju inte direkt bättre av att jag ska ligga och oroa mig över vad andra människor tycker. Men sånt är livet och migränen är något jag kommer att få leva med hela livet och därmed måste jag lära mig att hanter misstro från andra människor varje gång jag får migrän.

Håller tummarna för att jag slipper migrän imorgon iaf.

Inga kommentarer: