torsdag, augusti 26, 2010

lite ditt o lite datt

regnat har det gjort idag minsann! Dagen började annars med att jag försov mig (toppen!), vaknade 5 över 8 och jag skulle varit på byn kl 8. Gruppen som jag skulle köra Robinson med skulle komma kl 9. Så det vara kasta på sig kläderna o försöka få tagg på någon av dem som var ute på byn. Som tur var kunde Fredrik rycka in o börja plocka fram, när jag anlände hjälptes vi åt att plocka fram resten så gick ganska snabbt och vi blev klara precis i lagom tid :) Sen var Fredrik med under hela Robinson för att lära sig hur det går till och allt gick mycket bra. Gruppen verkade hel nöjd trotts regn o blåst. När vi var klara kännde jag inte min rupa längre, var stelfrysen. Planerade inte riktigt mitt klädval när jag yrvaken kastade på mig de närmsta jag hade, mjukisbyxor skyddar inte riktigt så bra mot regn :/ Men men, överlevde gjorde jag he he!..
Såg till att Fredrik o jag packade i ordning jobb-bilen inför Gutakampen jag o Martin skulle köra nu ikväll så att Martin kunde ta den bilen in till stan.

Sen körde jag hem till Malin, vi åkte till betet för att kolla Ellas "fot", stackarn har fått mugg så vi smörjde på lite salva o jag försökte få bort så mycket av det jag kunde. Men vi ska ut dit snart igen o göra om samma procedur. Platina hade mmycket mugg så det där är något jag är van vid att hanskas med, dock väldigt drygt när nån häst får det eftersom det gärna kommer tillbaka.

Efter det åkte jag hem en liten vända o lämnade av hundarna tog det lite lugnt en stund o sen var det iväg in till stan för att köra Gutakampen. Mötte upp Martin på Mejjan o därifrån tog vi jobb-bilen. Riggade allt o var klara i god tid och då började det givetvis regna igen. Regnade en stund men som tur var slutade det lagom tills gruppen skulle sätta igång och efter det fick vi fint väder :) Till och med solen vågade visa sig :)

Nu sitter jag äntligen hemma i fotöljen med min hemma gjorda fårskinns-fotpall :P och tänker bara ta det lugnt, planerat för en lite längre runda med hundarna, mysigt!

Har ännu inte hört något angående min nya mobil. Har inte fått tillbaka den där "mottagarlappen" och inte fått något i brevlådan om att den rätta telefonen har kommit så antar att det inte blir förrens nästa vecka jag har den i handen. Men hoppas på imorgon!

Inte heller har jag hunnit rida sedan träningen, har antingen varit storm, regn eller så har jag jobbat. Så har heller inte hunnit provrida sadeln jag vill köpa någe mer, men har bestämt mig för att köpa den ändå. :) Passede ju bra förutom att den är lite vid fram, men Pax kommer ju att muskla sig mer så får helt enkelt bara köpa en buildt upp pad så länge, behöver oxå en kortare sadelgjord..

Inga kommentarer: