fredag, september 10, 2010

Irriterad!!!

Det var sista droppen...

Mina filmer är ett känsligt område, jag samlar mer eller mindre på film och alla mina filmer betyder mycket för mig. Kan nog sträcka mig så långt att jag kan säga att när det gäller mina filmer är jag en kontroll freak. Vet inte varför jag är så fäst vid dessa materiella ting men så är det.

Jag har inget emot att låna ut dem men då vill jag HELST ha nedskrivet till vem jag lånar ut och vilka filmer den personen lånar, så att jag har koll..

Men älsklingen lånade för FLERA MÅNADER SEDAN ut ett X antal filmer till en viss person utan att jag visste om det. Jag vet INTE hur många filmer eller vilka filmer som är utlånade till personen i fråga. (Har ju kunnat lista ut vilka några av filmerna är men ja... suck..) Inte nog med att han aldrig lämnar tillbaka dem, han har erkänt att han har tagit med dem och lämnat dem på fastlandet. Ärligt talat så är jag säker på att han inte har som avsikt att lämna tillbaka dem. Jag tjatar på Kenny att han ska prata med honom så att han lämnar tillbaka dem men icke, vet inte varför han har problem med att kräva tillbaka något som är utlånat. Säger bara en sak, jag är inte glad, inte glad alls, mer närmre förbannad.

Idag tänkte jag att jag skulle titta på mina Svarta Hingsten filmer, men tji fick jag då var den 1:a filmen i serien borta. Har letat överallt och har alltid mina serier så att de står tillsammans. Tror inte att ovan nämnda person har lånat denna film utan att det är någon annan.. Men vem vet jag inte. Detta är inte likt mig att låna ut utan att ha koll och kan inte dra mig till minnes att jag har lånat ut den. Det finns bara några personer som har haft "fri tillgång" till mina filmer, kan utesluta alla förutom 1 person...

Nu ber jag er snällt, ni som lånat mina filmer lämna gärna tillbaka dem. Kom hem till mig o Kenny så bjuder jag på Kaffe.

Inga kommentarer: