tisdag, september 07, 2010

mindre rolig dag

Sådana här dagar är aldrig roliga :(

Min kussin Johanna avled för ett tag sen i chanser, Leukemi om jag inte minns helt fel. Idag begravdes hon.. Kan inte påstå att jag kände henne så väl. Men dock, hon var min kussin och hon har alltid funnits där under min uppväxt. Känns fruktansvärt att en så ung människa ska behöva lämna jordelivet med man o barn. Usch! Säger jag bara.
Mina tankar går till dig idag Johanna!


En gång skall du vara en av dem

som levat för längsen.

Jorden skall minnas dig

så som den minns gräset

och skogarna

det multnade lövet.

Så som myllan minns

och så som bergen

minns vindarna.

Din frid skall vara

oändlig så som havet.




Idag på morgonen avlivades Flying :/ så Malin, Andreas o jag var ute på betet tidigt o lastade henne, Andreas fick köra in själv medan jag o Malin stannade kvar o såg till att Beautey var lugn. Beautey var otroligt lugn måste jag säga och mycket duktig. När sedan Andreas kom tillbaka så lastade vi Beautey o hon gick nästan rakt på, vilken pärla. Sedan åkte Malin o jag bak i tranporten med henne hem till Björke, hon var otroligt lugn hela resan oxå. När vi kom hem släppte vi henne med Pax o Cita och även det gick mycket lungt till :) Pax o Cita var så snälla så.

~Flying o Beautey 2010-09-07~

Efter det skjutsade Malin o Andreas hem mig o jag la mig i soffan för att titta på lite Dexter, somnade nästan på en gång o när jag vaknade igen var jag inte riktigt pigg. Kändes som det var migrän på gång så stoppade i mig två Citodon och har tagit det lugnt sen.

-------------------------------------------
21:13

Har sökt lite fler jobb idag. Håller tummarna för att iaf någon ska höra av sig snart! MÅSTE ta mig i kragen och skriva ut papper och gå runt till olika ställen.. Kanske imorgon är en bra dag för det!





'

Inga kommentarer: