tisdag, oktober 19, 2010

Lite stress!

Jag kommer inte inte riktigt överens med apparaten som man "stämplar" in med än.. Trodde att jag hade stämplat in i morse, men när jag skulle stämpla ut sa den att jag var tvungen att stämpla in först.. Hummm.. Ja ja, fårfråga första bästa imorgon hur det ska gå till..!

Skulle cykla med skogis idag men eftersom jag skulle med Alva till Vet 15:30 så tog han det innanför muren och jag det utanför muren som skulle göras. Kom precis tillbaka kl 15, puh! Så var bara snabbt byta om o sen köra i ilfart hem, hemta hundarna o sen till Veterinären.

Var en jätte duktig Veterinär, Oscar tror jag han hette, han var jätte nog när han undersökte Alva, kännde o klämde i säkert gott och väl 30-40min. Visade sig att hon troligtvis har en inflammation i höften höger bak. Så nu blir det antiinflamatoriskt i 7 dagar och vila som gäller. Skulle återkomma om det inte blev bättre, för då skulle hon röntgas. Passade på att fråga om han kunde vaccinera Bonzai eftersom han skulle ha sin 1års spruta idag och det gick bra, skönt!
Fråga oxå vad han trodde om Bonzai´s "kräkhosta", han låter som att han ska kräkas någon gång ibland fast han i själva verket inte kräks. Men han trodde bara att det var någon irritation, inget farligt utan att det kommer växa bort eftersom han fortfarande är ung och inte har 100 imunförsvar än.

Kände att migrän var på gång när jag delade posten, så tog en tablett när jag kom hem från Vet och har sedan dess legat pall i soffan. Usch! Vill inte ha migrän, men känns mycket bättre nu iaf :) Så ska nog gå över tills imorgon.

Inga kommentarer: