måndag, oktober 18, 2010

brev dags igen!

Måndag och jobbeleriet igång igen :) Idag fick jag cykla ett område själv igen! Denna gången ett som jag cyklade med Pernilla (tror jag det var) förra veckan. Gav mig iväg vid 10 tiden efter att jag och en till hade kammat området. Tog med kartor, kodkort och nyckel. Gick riktigt bra, eftersom jag hade cyklat området 1 gång tidigare hade jag iaf en hum om vart jag skulle :) men fick dock cykla o leta lite efter några adresser/nummer som gömde sig :P Det är det där letandet som tar tid :( suck! Längtar tills jag kan alla områden iaf så pass bra så att jag slipper leta mig fram så mycket, blir mycket smidigare då ;)

Brevbärar jobbet är väldigt intressant på många sätt, man får träffa mycket människor, se hur folk "möblerar" sina trapphus, försöka uttala konstiga namn när man åker hiss (själv), utmana sig själv (känner redan att det är lättare att cykla), leta lösningar (om man tillexempel inte hittar personen/numret eller liknande), folk är faktiskt väldigt trevliga mot brevbärare, har inte träffat en enda otrevlig människa än, kanske är de rädda att de inte ska få någon post annars, Det slår aldrig fel när det är en hund med i bilden, den skäller! Undra vad brevbärare o hundar har otalat egentligen :/ humm!

Bokade om min blodgivar tid, eftersom jag skulle dit kl 13:15 krockade det "lite" med arbetet, så fick en på onsdag kl 16 istället :) Mycket bättre och mycket bra att jag kunde få en ny så snabbt!

Har även ringt och bokat Vet tid åt Alva, ska dit imorgon kl 15:30, så skulle få sluta lite tidigare imorgon så att jag hinner hem :) Det var snällt tycker jag :P

Inga kommentarer: