söndag, oktober 24, 2010

mys väder!

Regn o rusk ute, vilket gör att det blir mysigt att sitta inne framför tv:n och mindre mysigt att vara ute :P

Igår hade jag migrän hela dagen, vaknade med "vanlig" huvudverk, tog två alvedon och åkte till stallet för att släppa ut hästarna. Åkte sedan hem igen och insåg att mitt huvud inte ville sammarbeta utan hade bestämt sig för att få migrän, eftersom jag hade tagit Alvedon på morgonen kunde jag inte ta en migräntablett :( Suck! Så var bara att ligga i sängen hela dagen, sååå tråkigt, blev en hel del morden i midsommer avsnitt.. Tusen tack säger jag till Malin som hjälpte mig med Pax och gjorde mina morgonsysslor jag skulle gjort.

Idag är det mycket bättre :) Vaknade Utan Huvudverk eller Migrän! :) Åkte o släppte ut hästarna, när jag kom hem satte jag igång o städa o tvätta här hemma. Under städningen av hallen hittade jag en livs levande mus! Tycker både synd om den och blir äcklad på samma gång. De är söta ute men inne i huset vill jag inte ha dem! Snart ska jag iaf bort till stallet igen o fodra lunch, fylla vatten, mocka osv, sen kommer det en o ska klippa Paxen. Ska bli spännande o se hur det går :)

Ikväll blir det bara att ta det lugnt sen, se en bra film o mysa i soffan :)

Alva har blivit bättre av sin medicin :) Har bara sett henne halta en gång efter hon började ta den. Så hoppas på att det håller i sig nu så att det inte kommer tillbaka.

Tyvärr har Bonzai´s "hosta" blivit sämre, värts är det vid 4 tiden på morgonen, han har väckt oss nu två nätter i rad med hostandet. Som tur är fick jag medicin till honom utskrivet av Vet så ska hämta det på måndag. Vilket är skönt är att Vet sa att det inte är farligt utan "bara" jobbigt för honom. Men tycker synd om min lilla snutt, men kommer snart bli bra igen :)

Inga kommentarer: