tisdag, november 09, 2010

gott de!

Då var snart denna dagen förbi :P

Idag så cyklade jag innerstan själv, gick kanon, tar bara sin lilla tid.. Var ute i 5h tror jag, i ösregn och storm.. Regnet stör mig inte särskilt mycket, där emot vinden. . Är så grymt drygt att cykla i motvind och hur man än gör, så får man motvind nån gång.

Väl hemma satt jag mig ner och höll på att somna, ögonen kändes tyngre och tyngre. . Men icke, det gick ju inte att sova då. Skulle till stallet och ta in hästarna, sen är stackars Beauty sjuk så hon får vara inne i natt. . Kolik är aldrig roligt :( Är så hemskt att man inte kan göra något för dem när de har så ont, förutom de Vet ger dem då. Tur att Vet finns, vad skulle vi djurfolk göra annars?! Hästarna hade varit inne hela dagen på grund av busvädret så gick en liten runda med Pax så att hon fick sträcka på benen. Mockade och gjorde allt det där anndra man brukar göra :P

Åkte sedan hem igen, gjorde några varma mackor o satte mig ner en stund. Att det kan vara så skönt att sitta ner. Malin ringde o sa att Annie´s bil var fixad, så jag i min tur ringde Annie o sa att bilen var klar :) Körde ut till stallet igen för att hämta bilen och sen tillbaka igen.

Full rulle hela dagarna :P he he! Men det uppskattas, då går dagarna snabbt, just denna vecka får deväldigt gärna göra det då jag vill att det ska vara måndagen den 15:e snart. För då får jag löööön!!! :)

Julbord planeras för fullt på Jobbet :) Håller tummarna för att det blir någon av helgerna i början på december eftersom jag ska iväg runt den 18:e. Kommer bli kanon kul ! Om det ens kommer i närheten med i fredags så blir jag nöjd :) Så grymt roliga arbetskamrater man har, vilket härligt gäng man hamnat i :) Kan inte vara bättre!

Fick ett ryck ikväll o bakar kladdkaka he he! Ska bli gott :)

Inga kommentarer: