söndag, januari 23, 2011

på tåget

det var länge sedan jag åkte tåg.. en massa minnen från gymnasietiden dyker upp :) Härligt!

Var även länge sedan jag var i Stockholm, säger alltid att jag ska åka till Stockholm när jag åker till farmor o farfar men egentligen är ju det Västerhaninge. Men nu så har jag ju verkligen varit i Stockholm ha ha.. ;) Får alltid en speciell kännsla när jag är i den stora staden, känns just stort, vilket det oxå är :P Lilla jag som inte är van vid denna storlek på städer känner mig lite rädd, känns som om man försvinner i det stora, som att man bara ska gå upp i rök i tomma intet.. Vet inte riktigt varför men det är nog för att jag inte har någon kontroll eller koll på något.. Men det är ju en vane sak det där.


Då är jag på väg mot Örebro, måste komma ihåg att hoppa av på Örebro C och inte Örebro S.  Där hämtar Mamma, Berne o Eric upp mig :) Snälla Farmor o Farfar körde mig till Centralstationen o Farmor följde med mig ända in på tåget för att se så att jag kommer med <3

Blev igår upphämtad av Micke i Nynäs (tack Micke :)), blev avlämnad hemma hos Farmor o Farfar. Det är  alltid lika kul att träffa släkten! Man inser varje gång hur mycket man egentligen saknar dem. Känner mig alltid hemma o Välkommen upp i "Stockholm" ;), sover alltid lika gott hemma hos farmor o farfar! Önskar bara att man kunde komma o hälsa på lite oftare! Passade på att  fråga farmor o farfar om att få titta på släktträden, alltid lika spännnade, även om man sett dem några gånger innan.. Och jag tycker att det är kul att höra alla historier om olika släktningar, det är bara synd att man inte kommer ihåg dem så bra. Gav som förslag att de skulle börja skriva ner det som de kan och skriva vilka det är på kort osv. Har bestämt med farmor att jag ska komma o hälsa på nån vecka i maj för att lära mig att väva, ska bli riktigt kul!

Igår blev farmor, farfar o jag uppbjudna till Micke o Annika på middag, en riktigt lyxig middag blev det å så gott så :) Var riktigt kul o mysigt! Vi blev ett litet gäng, farmor, farfar, jag, Micke, Annika, Malin, Max, Andreas, Sara och Sofia. :)


Saknar redan hundarna o Kenny, hur ska jag klara mig i en hel Vecka?! Usch! Vill inte tänka på det.. Så lika bra att låta bli.

Inga kommentarer: