lördag, januari 22, 2011

torsdag = hjärnskakning

mmm.. Ja då var män äntligen tillbaka på jobbet.. Allt gick kanon, trotts att jag höll på att cykla omkull X antal gånger på isfläckar framför brevlådorna.. Så kom jag till sista brevlådan på blåäldsvägen, såg fint ut, ingen trottoar eller annat ojämnt.. Var dock blankis under ett fint lager snö.. Gick på 2 röda, hann inte ens reagera innan jag låg på backen.. Det första jag märkte var att jag hade ont i foten som låg klämd under cykeln, men när jag försökte resa mig upp kände jag att jag hade ont i bakhuvudet, allt snurrade o jag mådde illa.. Låg kvar ett bra tag tills jag fick ork att ringa Chefen.. Hans kommentar var, antingen får du cykla tillbaka eller får du sitta o vänta där 2 och 1/2 timme.. Jaha.. då var det upp till mig att lösa hur jag skulle ta mig hem helt enkelt för de två alternativen var ju uteslutna.. Kände ju att huvet inte riktigt var som de skulle... Så ringde Annie, räddaren i nöden! Hon o Magnus kom som ett skott, hämtade upp mig o posten, cykeln fick citymail hämta själva, körde till citymail o lämnade posten o hämtade mina saker o sen ner till akuten. . Gick snabbt att komma in o bli undersökt, konstaterades att jag skulle läggas in för natten.. Mindre kul! SUCK! Men men.. Man ska lyssna på farbror doktorn som Annie sa.. Så då fick man tillbringa nästan ett dygn på sjukhuset, bli väckt med jämna mellanrum hela natten, de tog blodtryck och lyste i ögonen, var tvungen att be om lov för att gå o kissa (fast smet o kissade 1 gång utan ;) he he) osv, ingen tv, dock radio o lite tidningar o böcker.. Var lite för jobbigt att läsa så låg o lyssnade o sov mesta delen av tiden..

Dagen (igår) kom Annie o Magnus o hämtade mig (sådana änglar!!).. Insåg att jag inte skulle hinna med båten, tänkte att jag tar båten till Oskars idag (lördag), men icke.. neee självklart ska det inte gå någon båt idag.. Fick panik o kände at jag var tvungen att ta båten igår ändå.. Hade varken packat klart eller annat.. Blev föör stressigt så hann helt enkelt inte med båten o det var nog det bästa eftersom jag inte alls mådde bra heller.. Så då kom frågan hur jag skulle kunna hänga med på skidsemestern/"fjällen resan" (vet fortfarande inte riktigt vart vi ska..).. Ringde mamma, mamma pratade med Berne om hur de skulle köra.. Så vi löste det så här; Jag tar båten till Nynäs (som jag sitter på nu) och sen tar jag tåget imorgon (söndag) till Örebro kl 09 på morgonen, de kör från Blekinge kring 06 på söndag och så är vi i Örebro ungifär samtidigt.. Så ja, då var det löst, nu ska bara allt klaffa,..! Men det vet jag att det kommer, för som jag brukar säga, allt löser sig ;)

Så istället för båtresa så spenderade jag o Kenny kvällen hos Annie o Magnus,för Magnus har ju fyllt år :P Så var en liten födelsedags sammankomst! Med brädspel o giutarr spel mysigt, mysigt!

Höll på att få damp i morse, parkerade på långtidsparkeringen och skulle betala med kortet i P- automaten.. Ja, då fastnar kortet i automaten o det gick inte att betala.. Jag gick upp till inchekningen men de kunde inte hjälpa mig.. Fick ett nr till kommunen som har hand om automaten men de svarar självklart inte.. Hur gör jag nu tänkte jag.. utan kort kommer jag ju inte långt, speciellt inte med tåget till Örebro imorgon ... Så jag "springer" ner till automaten igen, då har  kortet kommit ut, sätter in det igen, nej gick inte nu heller.. kom en kille efter mig, han försöker oxå men funkar inte då heller.. Så upp till inchekningen igen, frågar om man kan växla till mynt där eller ta ut i mynt.. Nej det gick inte ta ut pengar där.. nehe.. vimsade runt lite.. gick till en annan person i inchekningen, hon sa att det fanns en myntautomat! Som tur var hade jag tagit ut 300kr i Roma kontant (vet inte varför men var väll 6:e sinnet..) så i med pengarna i myntautomaten, fick ut 300kr i 10:or.. Ner till P-automaten igen o i med 10:orna.. Nu så funkade det.. Gick dock inte att lägga i mer än till på Söndag kl 09, fast man får stå där i 14 dagar.. Konstigt! Men men det får bli ett senare bekymmer.. Efter många om och men sitter jag iaf på båten!


Vill bara säga tack till dagens/veckan/årets hjältar Annie o Magnus! Ni är oersättliga och guld värda!!

Inga kommentarer: