söndag, januari 09, 2011

regn o sånt

Mår mycket bättre nu :P Tack o lov! Inte helt frisk men snart så :)

Fick ett jätte fint brev på posten i fredags.. Från CSN.. Ett brev från dem kan ju inte innebära annat än trubbel.. Vilket de oxå va.. De har fått för sig att jag inte plugga 100% HT 2009.. Vilket jag gjorde.. Ringde upp dem, fick först sitta i telefonkö i ca 20min, visade sig att den människan inte kunde hjälpa mig så hon skickade mig vidare till en annan och fick sitta i telefonkö där i ca10min.. Men hon kunde inte hjälpa mig heller utan var tvungen att ringa innan 12 en vardag för att kunna prata med den som hade tagit beslutet.. Så ja.. Imorgon kommer jag få sitta i telefonkö hela dagen.. Något jag VERKLIGEN ser fram emot.. SUCK! Men men det är ett måste, sitta i telefonkö.. eller punga ut med X antal tusenlappar de tycker att jag ska betala tillbaka.. Säger bara en sak BAJS PÅ DOM!

Imorgon är det återbesök för Alva hos Vet, för att kolla att allt står rätt till efter sprutorna som tog bort Valparna.. Ska passa på att boka in en kastreringstid för Bonzai oxå.. Stackarn he he!

Expressen har börjat med Morden i Midsomer nu igen :P Så glad så är jag :) 22st nya ska komma, bara 21 kvar att köpa nu då.. Längtar redan till nästa söndag!

Regnar gör de med.. Började igår.. Så halt är det överallt, slaskigt och spårit.. Har dock inge emot det, börjar ju anas vår he he! Och för mig gör det inge om de blir vår redan imorgon ;)

Ska försöka med att fixa delen till bilen imorgon med, ska ju besiktigas snart.. Bara Andreas kommer ihåg att ringa.. Men får väl påminna honom innan jag kör in mot stan :P Ett par vinterdäck behövs oxå! Ska se om jag kunde låna av Kenta (grannen) annars hade de vart himla bra att få tag på ett par egna bättre begagnade eller ett par nya som inte kostar en förmögenhet!

Har öppnat en farlig affär här i Roma.. Eller ja, den har haft öppet ett tag men har bara vågat sticka in näsan där 2 gånger.. :P De säljer begagnade och nya Dvd: filmer.. Billigt oxå.. Tusentals billiga filmer på rader från golv till tak.. Är som en godisaffär för mig.. Skulle kunna gå där inne i timmar, men de som jobbar där skulle nog tycka jag va lite konstig då ha ha.. Hittade iaf 4 nya filmer till min samling.. :)

Inga kommentarer: