måndag, januari 10, 2011

väntan

Dagen som vart en Veterinärdag, vilket inte känns helt ovanligt nu för tiden..

Stackars Annie ringde på morgonen o sa att Wilja inte mådde bra, hon var vinglig och kunde inte gå ordentligt :( åkte bort till Annie och Wilja var lika gla som vanligt trotts att hon knappt kunde gå.. Som tur var fick hon en Vet tid..

Så blev att Annie, Wilja, Alva o jag samåkte bort till Vet vid halv 12. Som vanlligt fick man sitt o vänta en bra stund. . Inte för att det gjorde mig någe idag, hade inte direkt dagen fullspäckad.. Så vi satt i väntrummet o väntade helt enkelt :P Jag försökte underhålla Alva med en bok med fågelläten men hon ville hellre bli klappad av Veterinärer och besökare. . Tillslut fick både Annie o jag komma till varsitt rum iaf. Alva gjorde sitt ultraljud och inga Valpar fanns kvar, Skönt de! När vi var klara gick vi över till Annie o Wilja o höll dem sällskap. Wilja blev klämd o känd på och tillslut röntgad. Visade sig att hon hade pålagringar i ländryggen (eller liknande). Eftersom hon inte verkar lida av det dagligen så var det tydligen inte så farligt, men fick iaf smärtstillande utskrivet som hon kunde få vid behov. Så skönt att de löste sig och att de inte var så allvarligt.. Lilla snuttan! Så Alva o Wilja har samma medicin nu, de två o jag o Annie, vi är riktiga tanter nu, med diverse krämpor o annat.. Ha ha.. Ibland kan man inte göra annat än o skratta åt eländet.

Bokat kastrationstid till Bonzai nu, 18 Jan kl 13 smäller det.. Usch! Jag är redan nervös nu! Tur att Annie förhoppningsvis kan följa med :) Han var för övrigt jätte duktig idag, var hämma själv de timmar vi var hos Vet o inget hade han gjort eller rört.. Stolt över min lilla pojk!

Blir att jag hämtar bildelen till volvon imorgon istället, blev av förklarliga anledningar inte idag.. Man får ju ta o dela upp sina göromål på veckans alla dagar ;)

Pratat med CSN idag och skolan. Så tror att jag fattar vad problemet är.. eller nja inte helt riktigt.. och hon på CSN försökte förklar men hon kunde ju inte göra det på ett mänskligt språk, jag klandrar henne inte, tycker dock att de är lite lustigt men men.. Är tydligen så att jag inte är registrerad på något vecka 42-43 vilket gör enligt henne på csn att poängen för den sista kursen inte räcker till och då försvinner automatiskt vecka 1 och 2 oxå, det är detta jag inte riktigt greppar.. men ja.. är nog inte meningen att man ska förstå allt.. Så om jag kunde lösa det här med registreringen vecka 42-43 skulle vecka 1 o 2 lösa sig oxå.. Vilket innebär att jag måste prata med Johan för han var den enda som kunde Ladok tydligen och han har semester till på Torsdag, så då måste jag ned på skolan. Allt löser sig, som jag brukar säga ;) Ibland behöver man bara trolla lite!

Nehe man kanske skulle krypa ner i sängen nu! Så man inte råkar vända påå dygnet. . .

Inga kommentarer: