onsdag, maj 25, 2011

en stund sen..

hjälp vad dålig jag e på att uppdatera ... Men men..

Började förra veckan på tisdagen jobba som hästskötare hos Lotta Sjölin. Lotta är super trevlig och hon har ett gäng grymt mysiga hästar :) Trivs jätte bra där!! Går nog knappt få ett bättre jobb..
Men så är det ju så att jag blev erbjuden jobbet på Stora Mörby med att mjölka och ta hand om kor. Är nästan dubbelt så mycket betalt där än hos Lotta, så kände att jag var tvungen att ta det. Visst blev jag glad oxå, jätte glad :) Är kul att de tror på en trotts att jag inte har någon direkt erfarenhet av att mjölka osv.. Så ska börja där den 30:e Maj, alltså på måndag.
Fick ju säga till Lotta som det va, att jag var tvungen att ta det jobbet istället och hon förstod det.. Jag har ju självklart dåligt samvete eftersom jag precis börjat hos henne och sen "säger upp" mig nästan på en gång.. Men men så blir det ibland. . Dock lite ovan vid den situationen, att behöva säga upp sig..

Bonzai har varit dålig, gått ner jätte mycket i vikt sen tisdag förra veckan på grund av att han inte ville äta något.. Tänkte att han äter nog när han blir hungrig, men i måndags så ringde jag veterinären så fick vi komma dit. Han fick dropp och röntgades och sen fick vi åka hem, på kvällen blev han sämre sen igen så vi fick komma tillbaka igår på morgonen, då fick han stanna hela dagen medans jag var på jobbet, fick dropp och röntgades igen några gånger, var tal om operation men vi fick åka hem och igår kväll var han bättre och åt en bit special mat vi fick hem av veterinären. Idag har han ätit bra, fått små portioner ofta.

Ska vara hundvakt åt Wilja bus nu i några dagar eftersom matte Annie åker till fastlandet och medeltidar en sväng..

Inga kommentarer: