onsdag, juni 01, 2011

3 dagar på Stora Mörby, Hörsne

Då så!
Då va de 3 första dagarna på nya jobbet avklarade.
1:a dagen, började 10:00, blev introducerad i de olika momenten i arbetet, fick åka hem nån timme överdagen och komma tillbaka till 15:00 då em mjölkningen skulle förberedas. Var mycket att smälta efter en lång dag av massa intryck.
2:a dagen, blev satt på att tvätta fönster och klippa ko svansar på fm, em var det mjölkningen igen, kännde att jag hade fått in lite från gårdagen iaf :)
3:e dagen, Sissel visade mig lite på fm hur hon gör vissa saker (alltid bra att se hur olika personer gör och olika runtiner för att hitta en bra rutin för sig själv..) på em fick jag börja göra iordning för mjölkningen själv och efter att Gustav hade kollat att allt var ok satt jag helt själv igång att mjölka :P Gick kanon, efter ett tag kom Liv och Sissel och hjälpte till.

Såååå.. De här tre dagarna har varit fulla med intryck och en massa saker att lära sig, vilket gör att det är lite skönt med en ledig dag imorgon så man kan smälta allt. På fredag blir det mjölkning både morgon och kväll med någon timmes paus mitt på dagen.

Bonzai är helt bra nu, äter och dricker som vanligt :) SKÖNT! Min lilla plutte plutt. Även Alva va hos vett förra Torsdagen för att kolla lever och njurar, allt såg bra ut så de var bara att fortsätta på medecinen ett tag till.

David och jag försöker hitta ett hus att hyra men går väl sådär frammåt, några har hört av sig på annonserna va haft ute men det har varit för långt bort eller alldeles för litet. Då är vi ändå givmilda med avstånden men fårösund och klintehamn är lite väl att ta i.. Har eventuellt ett i Hemse som är intressant så vi ska se om vi kan få titta på det.. Hade vart skönt att bo liiite större iaf. . ;)

Inga kommentarer: