tisdag, oktober 30, 2007

borta bra men hemma bäst

kännde mig glad när jag satt på färjan, äntligen ska min hjärna få tänka på annat och ja visst fick den det, var 2m höga vågor på vägen så det gungade ganska rejält så det var sådär ett tag så man funderade på om man skulle må dåligt eller ej, men den kännslan gick över ganska fort. Dom visade en jätte bra film, en riktig snyftis, så hann inte tänka så mycket på vågorna. När jag o alva kom fram så tänkte jag sätta mig o vänta i väntsalen för svenne skulle inte komma förren närmre 21 o vi var framme lite innan 20 men bestämde mig istället för att gå en runda med alva, hade ingen lust att sitta still, så med ljudet på högsta volym o fjortis dunk i mobilen så traskade jag på åt det hållet som jag gissade va hemmåt. Gick faktist o skrattade när jag gick, kännde mig så lättad att jag var där på andra sidan, måste sätt roligt ut med en blondin med rosa jacka o ännu mer rosa ryggsäck som går o skrattar i ett industriområde med en hund, måste sett ut som ett fyllo eller nått ha ha.. men jag mådde toppen!Tillslut så kom svenne o hämtade upp mig o vi körde hemmåt, var skönt att bara sitta o åka i regnet o mörkret o bara tänka på ingenting.

Idag har jag umgåtts med emily o sebbe :) har vat riktigt roligt, gått runt på stan o fikat lite. När vi kände oss klara åkte vi hem te dom o gjorde typ inget, satt o snackade o hade trevligt, slutade med att vi kollade på djurpoliserna på tv, riktigt bra program! Ringde någon från ett nr som jag inte kännde igen så var lite kort, insåg sen att det var sqweek jag hade pratat med (ja jag vet att jag e trög!), så förlåt vännen för att jag lät otrevlig! Bestämde att jag skulle hem o käka middag med pappa o eva på ons o sen träffa sanna efter :) Sa det till mamma när hon ringde o då fick hon självklart spader för att jag inte hade pratat med henne innan jag bestämde något med pappa (!?) suck.. ska alltid bli tjafs när man kommer hem, hon sa att: jag kommer minsann alltid i andra hand o bla bla.. men hallå jag ska träffa pappa en kväll på hela veckan jag är här o va med henne resten av tiden, vem är det som kommer i andra hand igentligen? suck.. Känns som om jag kommer få huvudverk, kommer inte ens ihåg när jag hade vanlig huvudverk eller migrän senast men lyckas alltid få det när jag kommer hem? Man kan ju undra varför.. Visst det e jätte kul o komma hem o träffa alla men allt tjafs mellan mamma o pappa tar kål på mig, det påminner mig om varför jag bor så långt bort. Längtade redan hem idag men det ordnar sig nog. Som sagt borta bra men hemma (gotland) bäst..

Roliga tidningsrubriker‏
Sydsvenska Dagbladet:
Våldtäktsman dömd till 2 år i Eslöv (Fy för att tillbringa 2 år i Eslöv!)
21-åringen anhölls misstänkt för grov stöld av åklagare. (Åklagare är hett eftertraktade på Svarta börsen har jag hört!)
Nordvästra Skånes Tidningar:
Mannen dog medan kvinnan avled.(Och skillnaden är...?!)
Örebrokuriren:
Gynekolog hittade knarkgömma. (Var undrar man genast?!)
Svenska Dagbladet:
Färre gökar i södra Sverige. (Vilket låter märkligt med tanke på hur många barn som fötts hittills i år!)
Ingen av de omkomna hade livshotande skador (Istället dog de av...??)
Upsala Nya Tidning:
Högsta Domstolen prövar manlig omskärelse. (Tur att man inte är anställd där...)
Bergslagsposten:
Inga spår efter skidåkare. (Han måste ha flugit fram)
Huset som brann ned till grunden blev totalförstört. (Nähä...?)
Ölandsbladet:
Mindre poliser till Borgholm. (Vad är maxlängden?)
Helsingborgs Dagblad:
Vi skriver alt dåligare. (Det jör vi vel inte!)
Dagens Nyheter:
Audis dieselversion av A8 imponerar med sin låga bensinförbrukning. (Inte undra på!!)
Expressen:
Svältdöd blir vardagsmat. (Vad blir då festmat?)
Dagen:
Lam pojke bortsprungen. (Hur lam var han sa du?)
Aftonbladet:
Arbetslösa har rätt till dagisplats. (Då är de ju åtminstone sysselsatta!)
Polisen grep torsk i fiskhamnen. (Var hittar man annars torsk?)
Storgråtande bedyrade den 30-åriga porrstjärnan sin oskuld. (Yeah right!)
Östersundsposten:
Krockade med älg på motorcykel. (Kör älgar motorcykel...?)
Metro:
Yrkesmördare misstänkt för mord. (Vadå, han gjorde ju bara sitt jobb!!)
Tre greps för våldtäkt på Finlandsfärja. (Hur stor är sannolikheten att det finns TRE män som tänder på Finlandsfärjor?)

Inga kommentarer: