måndag, oktober 29, 2007

kärlek

jag har bara skrivit så mycket negativt om kärlek men igentligen älskar jag att vara kär.

Det här är sjuka dagar jag känner mig ju inte så frisk
Det är dig som alla jagar o vi tar en liten risk
o jag kan inte sova o kan inte få benen att stå still
det är svårt att leva när man vet vart hjärtat vill
men jag kan bara mig besluta att se allt svart
o jag kan glädjas åt det lilla o komma ingen vart
man skulle njuta av all sol o gå i skog o mark
eller vaka över vattnet i picassos park

Det e så synd att du e så söt

Det e så synd att hjärtat är förfört
Det slår som en feber som om allt vore kört
vilken otur att hjärtat är förstört

men nu så har du fastnat långt här innom mig
o jag behöver bränsle så som kyssar ifrån dig
men hur hanteras kärlek i dålig konjuktur
det här är sjuka dagar o det finns en enda kur
det är du som mej kan hela men du ger mig oxå men
varför e det bara jag som sitter ensam här ikväll

det e så synd att du e så söt

Det e så synd att hjärtat är förfört
det slår som en feber så som allt vore kört
vilken otur att hjärtat är förstört

ja har då tappat en o annan välförtjänt poäng
i ensamhetens tomma vattendubbelsäng
jag borde väl minst läst 100sidor till
men morgondagens tenta den får bli hur svår den vill
för jag har då hört att alla kommer på terminens sista fest
o gissa vem som tänker bli den som dricker mest
för jag vill ärligt talat inte ens vara där
för kärleken hos vissa ställer bara till besvär

det e så synd att du e så söt

det e så synd att hjärtat är förfört
det slår som en feber som om allt vore kört
vilken otur att hjärtat är förstört


Behöver en paus, jag behöver åka hem o tänka utan att tänka. Semester från kärleken men ändå inte, måste få distans för att kunna tänka klart. Älskar alla mina vänner här på Gotland ni är helt underbara! Åker "hem" fast ändå inte, är mer bort än hem, Gotland är mitt hem, så mina vänner jag åker bort ett tag och när jag kommer hem ska jag vara mer klarsynt o stark så jag kan ta tag i situationen o bara må bra. Denna kärlek har tärt på min själ o mitt sinne så behöver åka bort, träffa alla gamla vänner, mamma, svenne, pappa, ewa, syskonen o lacky, dom hjälper mig att bli stark o fylla på batterina, när jag e med dom så kommer man till insikt att det finns ett liv bortom detta jag lever nu o det ger mig hopp, hopp om att allt ska ordna sig till det bästa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner att jag bara vill ge dig en stor kram!
*kram*

Kom ihåg att lösningen till livets problem kan tyckas ligga långt borta. Men sanningen är den att du aldrig behöver vandra långt för att hitta vägen som leder till dem. Titta på vägarna som ligger framför dig och låt ditt hjärta styra. Den väg du väljer genom hjärtat är den väg som kommer att leda dig dit du ska vara i livet.

*kram* igen gumman.