söndag, oktober 21, 2007

skärpning

Finns det ett pris för verklig dumhet, ja då har jag redan vunnit
Men ingen man får mig att vackla
vem e det du lurar?
Du kan bygga murar, men han e allt du tänker på
Jag trodde att jag lärt min läxa, jag vet hur sångerna låter
jag känner inget sånt där nu, en sång innom mig där hjärtat gråter
fortsätt att förneka vem du e o vad du känner
du kan säkert leka, dax att du blir stor nu
var ärlig då o förstå
vem drömmer då, inte jag ja e kär..

Ja gårdagen var ju ganska intressant, blev jag o camilla o annie som förfestade o det var skoj =o) Vi lyckades få i oss 3liter nolle vin pluss att annie drack några lennart.. Så det slutade med att vi var ganska packade när det begavs sig ner mot rindi, behövde ju inte någon påfyllning av alkohol halten där iaf så det var ju billigt o bra.. men ja så blev ju kvällen som den blev oxå.. hedan efter så e det skärpning som gäller!

Flingorna faller
så hoppas du har tak på ditt hus
Du får mej raglande av tveksamhet
Men full av förälskelsens rus

Blä! en jäkla insekt hade inte koll på vart den flög och skulle självklart flyga rakt ner i min hals.. Riktigt äckligt det.. Känner mig för övrigt väldigt nyttig då jag har cyklat te stallet varje dag nu i helgen, blir minst 3 mil!

Var é alla mänskor jag hade en gång?
Var é alla vänner, som var här en gång?
Vart tog alla vänner vägen?
Svara mej du, vänner man haft
Vart finns dom nu?


Sitter här o väntar, men vad väntar jag på? Ja vet igentligen inte, borde göra något vettigt men mina tankar e upptagna på annat håll. Varför ska livet vara så komplicerat? eller varför ska det inte vara komplicerat? Ja menar, hur kul hade det vat o levat om man visste precis vad som skulle hända. Komplicerade saker gör nog livet värt att leva, även om det kan vara jobbigt ibland. Men sen behöver man ju inte göra saker mer komplicerade än vad dom redan e, för då blir det bara knas.. Tror att vissa människor letar efter problem, eller så drar dom bara problem till sig kanske.. Ja jag vet, nu sitter jag bara o skriver smörja men det e bara för att jag ska slippa tänka på att jag faktist sitter o väntar.. Jag sitter o väntar på att någon ting kanske ska hända o det e ju igentligen ganska meningslöst. Precis som att sitta o vänta på en buss som kanske kommer, lite onödigt. Så, ja, ska försöka göra lite annat nu, så jag slipper tänka så mycket, tror jag ska ta en lååång dusch o bara glömma att det finns en värld utanför.

I found a reason for me, to change who I used to be.
A reason to start over new, and the reason is you.

Inga kommentarer: