lördag, oktober 27, 2007

tolka

ja jag vet inte vad jag ska säga, vet inte hur jag ska tolka detta. Tycker jag själv har varit lite överdriven med den här höra av sig grejen. Men nu är det så att han sa att han skulle höra av sig igår, men tror ni att han gjorde det? Nej. Kanske har han mycket att göra och att tänka på, han har väl mycket annat som är mycket viktigare än mig och visst jag kan ta att jag inte är viktigast i hans liv men jag vill ändå va en del av det. Men han vill bevisligen bara ha med mig att göra när han själv känner för det eller har tid med mig. Det är detta som är nackdelen när man e kär, då tar man sån här skit, ärligt så vågar jag inte fråga honom om vad fasiken han håller på med eftersom jag e rädd, rädd för att han ska stöta bort mig. Jag nöjer mig med att vara hans, jag vet inte vad och bara duga när han känner för det o detta bara för att jag e kär, kärlek suger! Kärlek gör mig dum i huvet, kärlek får mig att tolerera saker som gör att jag mår dåligt.

Eld när jag ser dej
eld när jag är hos dej
eld när jag har dej
och kan ta på dej, få älska dej
is fryser sönder
dom starkaste kedjorna
och lägger sin kalla hand

Och ingen kan som du
vara eld och is tillsammans
ingen kan som du
fånga mej nu
och kasta mej om en stund

Eld kan förvandla
himlen till fyrverkeri
eld kan på egen hand
när ingen ser på, sätta ett hjärta i brand
is är en djävul
som stjäler och lockar fram
lågor från kärlekens land
så att man tror att isen bränns ibland

Ingen kan som du...

Hur kunde jag vara så dum, att jag trodde på det här, att jag trodde på kärleken. Jag lever i en dröm värld, där bara lyckan finns. Du fick mig att vakna till verkligheten, där finns inte du, du är bara min dröm.

mmm.. har pratat med honom nu, eller ja, pratat o pratat mer lyssnat. Han sa i korta drag att han inte ville ha ett förhållande just nu, att han gärna fortsätter som vi gjort nu eller om jag bara vill vara vänner. Ja jag borde självklart svarat något vettigt på detta men som vanligt när det gäller mig kan jag inte få fram ett knyst. Och det enda jag kunde tänka på var att jag ville säga att jag är kär i honom men det kan man ju inte bara kläcka ur sig när han i princip sagt att han inte tycker om mig men är gärna med mig ändå eller nått. Ärligt talat är jag nöjd bara jag får träffa honom. Eftersom jag kan det där toppentricket att stänga av alla mina kännslor så kan ju det komma till användning nu. Det kan vara ganska skönt man blir på en sån där halv jämn nivå hela tiden. Varken extremt uppåt eller neråt. Men sen har ju denna metoden sina nackdelar oxå..

Men på ett sätt förstår jag honom, hur många skulle igentligen vilja ha ett seriöst förhållande med mig? Jag är alldelles för komplicerad o ingen vill väl släpa runt på en komplicerad människa på heltid. Detta är något jag inte kan hjälpa, jag har blivit formad sådan, mina 20år på denna jord har gjort mig till den jag är idag o tro mig jag önskar att hade varit 20 år av bara glädje o lycka men tyvärr, i dom flesta människors liv ingår det annat oxå mer eller mindre. För mitt eget bästa bör jag sluta vara kär, men att vara kär kan man bara inte sluta med, det tar lång tid det där..

Tänkte att från o med idag ska alla inlägg om tjat om kärlek o killen jag gilla få ett slut, eller ja iaf nästan. Ska väl nämna hur det fortlöper men tänker inte skriva hela inlägg om detta. Jag orkar inte älta det mer o ni som läser detta orkar nog inte läsa om det hela heller. Mina tankar har gått lite över styr, så jag behöver annat att tänka på, annat att göra och annat att skriva om. Fick ju trotts allt det svar av honom som jag hade gått o undrat över, varför han inte hörde av sig. O ja det var/är ju för att jag är hans vänn som han har sex med. Han sa inte ordet kk direkt men jag är inte dum, jag fattde. Alltså han har inga kännslor för mig o då hör man ju inte av sig på samma sätt. Synd bara att han inte sa det från första början så hade jag sluppit väcka upp alla gamla kännslor, då hade dom fått ligga där i sin grav. Men nu skuttar dom runt där i min hjärna pigga o glada. Det enda att göra är att fylla hjärnan med annat som dempar dessa högljuda kännslor, det är inte lätt men det ska gå. Det lär ju märkas om jag lyckas i mina framtida blogginlägg, så jag önskar mig själv lycka till utan att jag igentligen tror på det jag ska försöka med.

4 kommentarer:

Emily sa...

trist att de var så han tyckte om det. :( men du kommer hitta den där killen som kommer vilja göra allt för dig. :) som bara vill ha dig och ingen annan. :)

Högskoleflickan sa...

Kämpa vidare stumpan! Du vet vad jag har sagt... =)

Annie sa...

Kämpa på min vän! Du vet att det ordnar sig på nåt sätt till sist, även om det är tufft just nu. Men som du sa: hoppet är det sista som lämnar en. Det är dumt ibland.

Anonym sa...

Jag är ledsen för din skull, du förtjänar mer.