torsdag, oktober 18, 2007

ute i skog o mark

ja det var jag igår... o kollade på fornlämningar, tyvärr kunde vi inte göra så mycket eftersom det regnade men det var intressant ändå! Efter att ha traskat runt i någon timme o kollat på stenrösen, stensättningar, husgrunder,hittat massor med svamp o gjort en massa annat som hör till avslutades dagen i skogen redan vid två tiden.. Efter det bar det av med Nils te maxi o panta backar sen fick han följa med till stallet oxå, snart har nog alla mina stackars vänner fått stå ut med att bli dit släpade.. Under dagen påminde Camilla mig om att vi skulle jobba ikväll vilket jag inte hade en aning om, försökte slippa men det ville sig inte så det var bara att stå ut o jobba (inte för att det e tråkigt o jobba utan för att jag var/är trött o fick ett lite annat roligare erbjudande..) men men visade sig att det inte var allt för tråkigt att jobba, hade ju blivit lite upp piggad av ett filmtittar besök från Danne innan, sen var han ju så snäll så han körde mig ner oxå.. Så jobbandet bestod mesta delen av kvällen av spelande så mycket hade vi att göra...., gillar mitt barlag, men fick idag reda på att vi kommer splittras =,o( snyft, men jag o Camilla hamnade iaf i Fredrik o Martas barlag, Fredrik är en av mina bästa vänner här på ön o Marta har jag haft som kvällis innan o hon e toppen, visst sen e det några i barlaget jag inte gillar men men det får man väl stå ut med... Men det blir nog bra det.. ja sen när kvällen var slut så erbjöd sig Danne att hämta mig oxå, han e för snäll den pojken, var jätte super skönt att slippa gå! Tack! God natt alla o sov så gott för det tänker jag göra..

och tack Annie för lånet av stövlarna!!

1 kommentar:

Annie sa...

Det var så lite så min vän! Stövlar is teh shit för en arkeolog! Hihi!