lördag, november 24, 2007

reason to stay alive

So I found a reason to stay alive
Try a little harder see the other side
Talking to myself
Too many sleepless nights
Trying to find a meaning to this stupid life
I don’t want your sympathy
Sometimes I don’t know who to be
Hey what you''''re looking for
No one has the answer
They just want more
Hey who’s gonna make it right
This could be the first
Day of my life

~ ~ ~

Var och kollade på American Gangster igår med Calle :) Den var helt ok, men blev lite långtråkig ibland när det inte hände så mycket, men kanske var för att den var 2.30min lång.

~ ~ ~

Det finns en viss person på skolan som har varit väldigt elak och som har tagit vara på varje tillfälle att hacka på mig. Detta har bara runnit av mig eftersom jag har mycket tålamod och rent ut sagt skiter i denna personen. Problemet är att personen bara tyx poppa upp i mitt liv hela tiden på irrietarnde sätt, detta har gjort att jag inte längre kan ignorera personen. Man kan väl säga att min stubin brunnit ner, har inte varit så arg på väldigt, väldigt länge, har nog inte ens varit så arg sen jag flyttade hit. När jag är arg vill jag bara skrika på personen så jag får ut min ilska men nu går inte det, har inte fått något tillfälle att göra detta, så nu går jag och bär alla ilska innom mig och det är inte bra för det innebär att jag kan smälla av var som helst och när som helst utan anledning och det brukar inte bli så trevligt då. Så när jag nu ska festa ikväll får jag hoppas att jag inte hamnar i nån knuffande kö eller på ett trång dansgolv för då kommer det smälla. Var länge sen jag slogs, men jag vet att på fyllan tvekar jag inte när jag är arg, då smäller det.

~ ~ ~

Har fått kännslan av att jag inte duger för någon eller för något i andras ögon. Dom tycker troligen inte att jag är värd något heller och att jag bara är ivägen. Kanske jag är, inte vet jag. Men jag har iaf försökt intala mig själv att jag duger men lite svårt att upprätthålla den synen när ingen annan tycker det. Har innan aldrig riktigt brytt mig om vad folk tycker om mig och gör det inte riktigt nu heller men känns som det är något fel när alla tyx tycka om en i mina ögon sett avskyvärd person mer än mig. Men ja det är väl mig det är fel på, kanske borde jag inse detta, kanske borde jag flytta mig så att jag inte längre är ivägen, kanske borde jag bli sådär osynlig och anspråkslös som man ska vara. Lovar att alla ska få se mindre av mig.

~ ~ ~

Måste bara säga att det är inte bara en sak som gjort att jag känner så här, det är en massa saker som jag lagrat innom mig. Det var bara en grej som var den utlösande faktorn, är lite glad för att det hände då kanske jag kan göra något åt det och gå vidare sen. Frågan är bara vad jag ska göra åt det, hade varit så skönt att bara slå ner någon men nu är det inte särskilt vättigt så det låter jag bli, kommer väl i slut ändan bli att jag skriker på någon oskyldig stackare istället.

Inga kommentarer: