fredag, november 09, 2007

överbelastad

just nu känns allt lite tungt, har en hemtenta o en raport som ska vara inne på söndag, en gammal tenta som måste göras om.. Alva som stökar, hur gärna jag än vill ge bort henne kommer jag aldrig kunna, älskar min bäbis för mycket.. För lite pengar har jag oxå.. Känner bara för att klaga just nu, uppe på allt fick p böter på nästan 400kr idag o sen låg det ett fint brev i brevlådan när jag kom hem från radiotjänst, 500kr till ingenting.. suck!

«emily sebbe» säger:
jag tror du ska träna alva som man tränar en hund som är rädd eller gör utfall mot andra hundar. så ska du träna henne mot hästar. så ska du se att de går bra ändå.
ha henne kopplad och bara gå lite i närheten av hästarna och sånt. och hon ska inte titta på hästarna utan ha uppmärksamheten på dig.
och sen kan du gå promenader med pax och alva (fortfarande kopplad.) och låt henne inte nosa eller göra ngt.
de tar tid men de är värt de i slutändan

Tack för rådet, får försöka med det.

1 kommentar:

Emily sa...

varsigod. :)
du får sätta ner foten och säga att de inte är acceptabelt att bete sig som hon gör bland hästar.
även om de är ibland är lite svårt. *tänker på hur dino beter sig ibland* hmm.
men de blir bättre och bättre mkt träning och inte ge upp även om de är motigt. :)