måndag, december 15, 2008

hej då

åker till fastlandet idag.. mycket att packa, har inte packat något än, har ett berg med disk och en lägenhet som behöver städas, ska hinna med att åka till stallet, prata med Gunilla om litteratur till vetenskaps teorin, prata med Helen om stipendie pengarna så vi kan betala flygresan och om intyg för VISUM, till bibblan ska jag oxå, till Rindi och lämna nycklar, tanka får jag inte glömma, kolla om Annie och Magnus har fått post och om dom har fått det skicka den till Värnamo, städa bilen, klippa Alva vill jag göra innan jag åker, vattna blommor, rensa ur kylen, slänga sopor, hinna med båten och inte glömma något. Mår inte bra uppe på allt, har jätte ont i magen, troligen resultatet av brist på lämplig mat eftersom jag varit så lat att jag inte orkat göra någon. Får skylla mig själv..

Var hemma hos Madde o Jonny med gänget o sa hej då till Micke, Astrid o Nova, dom ska flytta till fastlandet på onsdag. Kommer bli jätte tomt! Blev att de flesta sa hej då till varandra över jul o allt oxå eftersom de flesta åker hem i veckan och inte hinner ses igen innan dess. Insåg då att många av mina kära vänner kommer inte jag se förrens i Maj, eftersom jag har praktik hela januari och sen åker i februari :s Känns vemodigt. Ja o sen i maj är det ju bara någon vecka vi hinner ses eftersom vi är färdiga då och de flesta flyttar till fastlandet igen. Den enda jag vet som ska vara kvar är Madde och det är ju skönt att det iaf en person, ja och antar att Jonny oxå stannar då o honom känner jag ju med. Men men tur att man känner lite tvåor och ettor, så helt ensammen på jorden blir man inte. Men ändå.. kommer bli såååå tomt. Vi har levt uppe på varandra i snart tre år och det är inte lång tid tills vi sprids vind för våg över sverige och världen, men men världen är liten brukar man ju säga så vet (eller vill) att alla vi kommer ses igen. Nee orkar inte tänka på det mer nu, än är vi inte där!

Kanske borde sova nu så jag orkar ta tag i morgondagen. Kanske skulle åkt hem någon dag senare, känner mig inte så peppad för 3 timmar på färjan och två i bilen. Men när jag kommer hem får jag ju träffa Pax igen, min älskade hästa polle, ska börja med inkörningen nu över jul hade jag tänkt när jag väll har häst, sele och vagn på samma plats. Kommer gå kanon och hade tänkt köra släde till julottan, ha ha.. nee skojja bara så fort går det inte, kanske nästa år. Längtar tills jag kommer hem från Samoa för då ska det ridas he he.. Inridning för hela slanten då.

Ska bli kul att träffa familjen med, var ett tag sen nu och eftersom jag ska stanna en längre tid denna gång kan man ju hoppas att man hinner med allt man ska när man väl e hemma. Jag vill inte ha stress, hatar stress. Lugn och ro tack.

Ser fram emot praktiken, kommer bli spännande men är allt lite nervös, vet ju inte riktigt vad dom förväntar sig. Men ska bli skönt att göra något annat än bara plugga. Lite arbetserfarenhet är alltid bra.

Närmast att ta tag i är de två distanskurser jag hällst ska ha klara innan jul, men det ska jag göra imorgon och sen kommer jag ha mycket tid till att plugga när jag är hemma för ute i skogen finns det inte jätte mycket att göra.

Vi ses på fastlandet!

Inga kommentarer: