fredag, december 04, 2009

Flyttgubbe o Julbord

Hade då fått jobb som flytt"gubbe" idag. Visste inte riktigt vad som väntades, bara tid och plats. Men hämtade iaf upp Magnus vid halv 9 i morse och så begav vi oss mot östercentrum och knäbacken, vilket var platsen vi skulle vara på. Var inga svårigheter att hitta dit och killen/mannen som skulle flytta var jätte trevlig. Han visade oss vad vi skulle flytta och det var ju inte överdrivet mycket. Så började vi lassa på grejerna. Var inte allt för tunga saker (förutom lite lådor med böcker) så det gick rätt fort att fylla bilen (typ lastbil). Körde till stället där vi skulle lassa ur, började med det, tog lite kaffe rast, lassade ur lite saker till och åkte sedan tillbaka för att hämta det sista. Gick smidigt att få in ut och in andra lasset oxå och så var vi klara innan 12. Fick 500kr för ca 3 timmars jobb, var skönt att tjäna lite pengar då jag är/var en fattig student.

Efter det åkte jag hem till Björke igen, mockade, duschade och körde till stan igen för att gå på styrelsemöte.

När mötet var avslutat blev det lite tid över så vi satte oss och spelade Alpabet (vet inte hur det stavas...) Tog ett tag innan jag riktigt förstod reglerna men det var ett riktigt roligt spel :) Sen blev klockan så mycket att det var dax att gå mot julbordet. Det var jätte god mat, jätte trevligt folk och jag blev jätte mätt :) Tack för maten <3. Vilken lyckad kväll!

Körde sedan hem till Björke, tog in hästarna och matade alla och åkte sedan till Kenny.. Där var det fest med glatt ;) och trevligt folk! Men stannade inte så länge eftersom jag är mer död än levande just nu efter en rätt så fartfylld dag.. Så nu ligger jag hemma i sängen och tänkte sova en stund innan jag ska upp och släppa ut hästarna. Myspys med mornar i stallet :)

Inga kommentarer: