tisdag, december 08, 2009

redan Tisdag

Då var helgen över och det är redan Tisdag.

I lördags var jag o bowlade med Kenny, Ronny, Åsa och Sanny. Var riktigt kul, länge sedan man bowlade. Var en riktigt trevlig helg med trevliga människor :)

Pax har tappat sin sko, typiskt. Så var o köpte 2st nya på Darves föör 38kr. Det var för sista slantarna, nu ekar det i min plånbok.. Men hovslagare Mårten skulle komma förbi ikväll o slå på de skor jag köpt. Kan man ju hoppas att de sitter kvar lite längre denna gång..

När jag körde hemåt från stan igår hamnade jag bakom skolbussen och jag hade tidigare kört förbi några barn/ungdomar. Det var en av dessa som hade reflexer, de andra såg man knappt. Då börjar man fundera på vad föräldrarna håller på med, är de inte rädda om sina barn? Jag tycker att det är obehagligt, det är ju nästan omöjligt att se en person utan reflexer i vintermörkret.

1 kommentar:

Emily sa...

många barn har ju reflexer men en del tycker det är "fjantigt" att ha dem dinglandes. :/