onsdag, mars 17, 2010

Stå, gå o sitta

igår vaknade jag med ont i magen, tänkte inte så mycket på det, ont i magen kan man ju ha ibland. Tog en varm dusch för att lindra lite o det tycktes hjälpa en stund iaf, sen blev det bara värre.. Efter ett tag gjorde det så ont att jag knappt kunde stå, gå eller sitta, det som gjorde minst ont var att ligga ned, så det var vad jag gjorde nästan hela dagen.

De ringde nere från kåren igår igen o sa att det inte hade blivit städat och att pallarna var tvungna att bli flyttade på. Jag tänkte det var ett himla liv över några pallar.. trodde då att det var "sitt" pallar de menade. Så jag stapplade mig ner och insåg att det inte riktigt var så som jag trodde, det var lastpallar, så jag som knappt kunde gå fick ta o bära ut 8st tunga ök. Men men jag gjord det iaf, satte mig sedan i bilen igen o körde hemåt. Efter en stund ringde Bitte o undrade varför jag inte städat hela Rindi och fick värsta utskällningen, fick inte ens tid att hinna förklara mig, varför jag inte kunde städa, så jag bara höll med. Och visst håller med henne oxå på den punkten att toaletterna o resten som inte var städat på ovanvånngen skulle varit städat av oss på lördagen och jag som kvällis är ansvarig för att det skulle varit städat ordentligt, men vi var faktiskt 4st kvällisar den kvällen så förstår inte riktigt varför jag skulle behöva ta all skit. Till saken hör oxå att vi städade ju faktiskt Rindi på lördagen, men Klubb Kaka lämnade kvar större delen av sina saker till söndagen då de skulle komma o plocka ner det, detta innebar tydligen att det blev skitit igen och att de lämnade kvar en del grejer. Så då innebär det att vi skulle kommit tillbaka dagen efter o städat efter dom? eller? Det håller inte riktigt, vi kom ifrån Rindi vid 4 tiden på morgonen på lördagen, är det då meingen att vi ska komma tillbaka o städa igen på söndagen? Då skulle vi nog inte hitta någon som vill jobba i baren, det är gratis jobb vi gör, ofta ett otacksamt gratis jobb. Visst vi får personalkort efter att vi jobbat 5 gånger och någon personalfest då och då, vilket är jätte uppskattat. Men om folk jobbar gratis kan man inte förvänta sig hur mycket som helst, vi ska vara glada att det finns folk som jobbar över huvud taget. Och det är vi som jobbar gratis i baren som drar in pengarna som betalar lönerna till er som sitter på de avlönade posterna. Så kanske borde de som får lön ha lite mildare/vänligare inställning till de som jobbar gratis. Annars kommer det inte finnas några av gratis jobbarna kvar och därmed får de som har lön ingen lön. Jag älskar att jobba i baren, men ibland undrar man varför man gör det.

Har ont i magen idag oxå, lite bättre men kan fortfarande knappt stå, gå eller sitta.

Inga kommentarer: