söndag, juli 11, 2010

37.1 grader varmt

som sagt, planerade att rida idag på morgonen.. Men det ville sig inte, Pax hade lyckats med att få ett sår på hasen, såg inte allvarligt ut men hon vilade mycket på benet, så valde att gå en liten runda med henne istället.. Sprayade på lite blåspray för att hålla flugorna borta. Hoppas på att det ser lika fint ut imorgon.

Termometern har visat på 37.1 grader idag, riktigt varmt, sitter i fotöljen vid fönstret, här fläcktar det gott :) Har tyvärr inte vågat mig ut någon längre stund idag eftersom jag inte vill få migrän igen.. Gäller att passa sig lite från starkt ljus o värme. . Men men imorgon ska jag nog vara 100% igen :)

Duktiga jag har gjort tårta idag :) En regnbågstårta :) Blev kanske inte så mycket regnbåge då det var lite fel färger men men.. Man ser nog vad jag menar ;) Malin o Andreas har varit här o fikat, riktigt trevligt måste jag säga :) Blev med 3 hundar till ett tag oxå, de skulle åka o bada o då tyckte jag att jag kunde få njuta av hundarnas sällskap en stund hellre än att de skulle få åka varm bil :) Så nu ligger Chansa o Bonanza i soffan, Kingen på golvet under vardagsrumsbordet, Bonzai i sin säng o Alva i hallen.. Mysigt! Saknar faktiskt alla hundar ibland, känns konstigt nog ofta tomt med "bara" två stycken.. Skönt att man kan få låna busfröna en stund :)

Båt biljett till fastlandet är bokad oxå, från Fredag till Söndag.. Ska bli underbart roligt att komma hem o träffa släkt o vänner, dock ser jag inte fram emot att åka båt så snart igen, eller att åka bil i denna värme. . Men men.. det goda tar ut det "onda" så att säga! Sen blir det ju första gången Kenny träffar mina föräldrar :P he he! Ska bli skoj!

Inga kommentarer: