måndag, juli 12, 2010

Pax o min första tur själva!

Tillbaka på jobbet :) Efter lite ledighet.. Gick riktigt bra trotts att det var extremt varmt idag!

Vid 20 tiden åkte jag till betet för att rida o fylla på vatten till hästarna. Första gången jag skulle rida ut på Pax själv. Började med att det tog ca 30 min att ta sig ut ifrån gården (kändes det som iaf..) Efter det kom vi en bit, men sen var det stopp igen, så hoppade av o "longerade" henne på det stället där hon vägrade att gå, hoppade sedan upp igen o red förbi det.. Sen gick det bra en bra bit tills vi kom upp till några hus där de spelade pingis ute, då vägrade hon gå igen o började bara att backa, så var bara te att hoppa av igen o leda henne förbi o sen upp igen, efter det gick det bra hela vägen hem.. Men en runda som skulle tatt ca 10-15 tog ca 50-60 min. Så är det när både ryttare o häst är envisa. Hoppade ju inte direkt av i första taget.. Men men.. Helt nöjd med första turen själva :) Var helt genomsvett efter den turen, konstigt nog var Pax bara lite svettig vid sadelgjorden o lite vid bogen, visar nog på att matte har sämre kondis än hästen. Svampade av henne o hällde en hink vatten över henne så hela hon blev blöt och det tyckte hon var skönt :) Min lilla pärla, förstår att det var skönt med ett bad i denna värmen :)

Efter det fyllde jag på vatten till alla hästarna o väl hemma tog jag en kall dusch o en kall öl. Nu blir det Dexter!!

Inga kommentarer: