måndag, augusti 16, 2010

I fyllan o villan..

Sååå grymt trött!! Malin o jag fick för oss att vi skulle gå ut igår :P Ja.. jag vet på en söndag av alla dagar. Men Kharma skulle tydligen ha öppet så vi körde på. Förfest hemma hos Malin o Andreas i deras "festlägenhet" med singstar, musik, vin, cider o öl. Hängde en sväng utanför fönstret från andra våningen, läskigt, inget jag hade gjort nykter kan jag ju säga. Men grymt kul förfest, även fast vi "bara" var två :)

Ronny var så snäll som hämtade oss och körde oss in till stan, det tackar man så hjärtligt för. Sen drog de igång, var ett fasligt klättrande, bärande, flyttande, badande och vimsande från min sida. Till saken hör att inte ett enda ställe var öpet inne i stan, så Malin o jag snurrade omkring o hade faktiskt konstigt nog riktigt kul ;) Roligaste kvällen på länge, mycket länge! Hi hi! :)

Men så kommer den jobbiga biten när jag väl är på väg hem o inser att min mobil är borta, så borta det bara går. Malin o jag slog då våra kloka huvuden ihop och kom fram till att antingen glömde jag den hemma eller så ligger den i Ronnys bil. Så jag lugnade ner mig lite.

Vaknade sedan idag på morgonen när Älsklingen åkte till jobbet och fick nästan ångest på grund av att mobilen var borta, mobilen är nog som alla vet, mitt liv och ligger mig varmt om hjärtat. Men men lite innan 10 blev jag hämtad av Andreas, eftersom min bil fortfarande stod i björke. Letade lite upp i lägenheten men utan resultat, kanske inte så konstigt när både Andreas o Malin letat efter den där innan.

Mårten hovslagare kom o skodde Paxen runt om och verkade Cita sen åkte Malin o jag in eftersom jag behövde till arbetsförmedlingen. Det var då Malin kom med sin lysande ide att vi skulle kolla i gräset utanför muren, vilket vi oxå gjorde och där låg den, mitt hjärta, mitt allt! Så åkte mycket nöjd och glad till arbetsförmedlingen där Malin o jag satt och fyllde i och fyllde i, i över en timme tror jag, känndes så iaf. Och sen visade det sig att vi hade suttit o fyllt i fel. Ja ja, var bara te att åka o hem o fylla i rätt istället och komma tillbaka imorgon. På vägen hem hämtade vi upp Kenny älskling.

Rätt fullspeckat kan man ju säga. Kommer nog hålla mig sysselsatt trotts att jag inte har ett heltidsjobb. Känns som det iaf.

Pratade med Annie idag o hon undrade om jag kunde jobba Gille imorgon, jo vars, inte tackar jag nej till jobb så där inte! Bara att tacka o ta emot :) Så helt arbetslös är jag inte!

Inga kommentarer: