måndag, september 06, 2010

Cykel dax

Dagen började med att jag dammsög, dock syntes det inte efter ca 5 min då Alva fäller så grymt mycket. Visst hon fäller rätt så mycket i vanliga fall, men så här mycket. Anar att inte allt står rätt till så har bestämt mig för att jag ska boka en Vet koll på henne.

Älsklingen har lagat min Cykel så idag Cyklade jag till stallet :) Trodde att det skulle ta 30 min men det tig ca 10 min istället, var en trevlig överraskning :) Så blev bjuden på frukost av Malin o Andreas, gott! Efter det tog Malin in Cita o gjorde iordning henne inför resan till ridhuset o sen bardet iväg :) Gick jätte bra när Malin red, så kul så! Ser fram emot när vi kan ut o rida i skogen tillsammans.

När vi kom hem var det tänkt att vi skulle kolla på film så vi åkte hem till mig för att lägga över dem på Malins USB. När vi hade gjort det åkte vi till affären o handlade lite Lunch. Men väl hemkommna insåg vi att det inte var filmerna som jag hade fört över, det var bara några samples o annat skit, typiskt! :( Men men bättre lycka nästa gång!

Efter att vi hade fått i oss lite mat så åkte vi till stan för att göra lite ärenden, blev även en tur till Dahrves, snälla Malin la ut för en ny sadelgjord till mig. Så nu slipper jag oroa mig för att sadeln ska snurra runt när jag är ute o rider :P Tack Malin, du är guld! Vet inte vad jag skulle göra utan dig!

Väl hemma igen fixade vi lite på staketet, tråd som satt för högt/för lågt, så nu ska det vara helt klart och fyllde på vatten. Sen Cyklade jag hem igen.

Trodde inte att jag hade så dålig kondis! Men nu vet jag, jag har dålig kondis. Men det ska jag banne mig träna upp nu! Har bestämt mig för att jag ska cykla till stallet varje gång jag ska dit. Är ca 3,5 km meter dit vilket innebär att det blir ca 7km fram o tillbaka. :) Gött!

Hemma la jag mig i soffan en stund o bara tog det lugnt, kollade på när Kenny spelade tv spel. Sen var det dax o ut o fara igen :) Malin, Andreas o jag åkte till betet för att ta in Flying o Beautey. Gick super bra. Så duktiga så! Tyvärr ska Flying avlivas imorgon då hon inte mår bra :( och sen ska lilla Beautey hem till Cita o Pax o bli hanterad o gosad med.

Så blir full rulle imorgon med, upp tidigt till betet imorgon, lasta Flying o köra henne :S efter det ut o hämta Beautey o köra henne till Björke.

Inga kommentarer: