onsdag, september 15, 2010

En hö dag!

Hämtat ut mitt examensbevis idag :) Känns riktigt bra!

Körde Kenny till jobbet i morse och det regnade inte lite då inte! Såg knappt vägen, vart tog vägen vägen? Hummm.. Men lyckades med att ta mig in till stan o hem igen utan att köra i diket. .

Efter det körde Malin o jag och fixade så att de på betet kunde gå in i tröskvandringen/ "lösdriften". Gick mindre bra fick vi veta sen då de hade rivit hela staketet så ja.. Suck! Dessa hästar, dessa hästar!

Sen blev det hö-fix! Körde o hämtade 300 balar sammanlagt (nästan..) blev fram o tillbaka 2 gånger med två transporter så var inte så farligt. Men det känns att man har arbetat med kroppen he he.. Men Malin, jag o Andreas med lite hjälp gjorde det rätt så snabbt ändå tycker jag! Känns skönt att ha allt hö för sesongen hemma nu :)

Med Alva är det bättre :) Känns bra, min lilla snutta! Men hon tycker fortfarande inte om när man smörjer på salvan.. Men med lite godis efteråt så blir allt bra igen. . Hon är för söt med sin tratt :)

Ja, som sagt idag har det regnat en hel del! Och blåst. Men även varit sol och näst intill vindstilla. Rätt o slätt höst helt enkelt. Löven börjar att ändra färg nu med, så vackert :)

Inga kommentarer: