torsdag, oktober 14, 2010

Brevbäraren

oj då! Det var länge sedan jag skrev något här... hummm..! Har varit fullt upp med jobb, häst och hund!

Har gått superbra på jobbet (Citymail). Trivs kanon, bra arbetskamrater, ett kanon jobb helt enkelt! Mån, Tis och Onsdag Cyklade jag med olika personer varje dag och delade post i 3 olika områden/distrikt. Gick jätte bra, dock lite rörigt när man ska komma ihåg hur alla 3 går i ordning och så, men det löser sig!

På morgonen börjar man med att sortera all post och på eftermiddagen delar man och om man kommer tillbaka i god tid så blir det lite sortering på em oxå. Var lite svårt att hänga med i början med alla termer och inbördes namn på saker men jag tror jag börjar greppa vad det mästa är; så som kammning, pellikan, boxar osv och mm.. ;) Är inte så svårt egentligen he he! Men kammningen är lugnt det krångligaste momentet och tar lite tid att lära sig, men det kommer! Har fått ett häftigt kort som man ska "stämpla" in och ut med mm.. Allt som allt så har det gått bra och som sagt, trivs kanon!
Trodde dock inte att det skulle vara så jobbigt att cykla :P he he! Tänkte inte på att det var "lite" extravikt man skulle släpa med sig, men jag ser det som ett gratis träningspass, som man faktiskt får betalt för :) Härligt, härligt!


Idag fick jag i uppdrag att cykla och dela ett område helt själv! Och det ska nämnas att jag ALLDRIG har varit där tidigare! Men gick iaf kanon :) Tog lite tid men men! Var bara lite svårt ibland att hitta vilken ordning numrerna och husen låg i.. Lyckades iaf tillslut lära mig att "dunka" i breven i lådorna :) Riktigt stolt över mig själv! Det innebär att man cyklar och lägger i breven samtidigt så att man slipper stanna, vilket sparar en massa tid :)

Imorgon är sista dagen för denna vecka, ska bli skönt med helg, rumpan behöver vila lite :P he he! Har under veckan lyckats med att bli utskälld av hundar, men det tillhör ju jobbet som brevbärare he he ;)

Ja vad mera har hänt, inte särskilt mycket. Har varit så trött efter jobbet så har inte orkat rida eller pyssla med Pax någe nämnvärt. Känner dock att jag börjar hämta mig nu och bli piggare om kvällarna :) Är skönt att komma upp tidigt och få vara ute och röra sig, känner att man mår bättre i kroppen av daglit träningspass!

Stackars Alva har börjat halta när hon reser sig från golvet :( Såg det idag när jag kom hem från jobbet, Kenny sa att han hade sett att hon gjorde det igår oxå. . Men hon har inte ont när jag böjer och stretchar benet så vet inte vad det kan vara :/ Kanske en nerv i kläm eller som Kenny trodde att benet somnar.. Håller ett vakande öga på det och hoppas att det går över innan veckan är slut annars får det bli Vet, igen..

Inga kommentarer: