söndag, oktober 10, 2010

Lugn och skön dag!

Idag har det varit lugnt och skönt!

Gick upp lite innan 8, gav hundarna mat gick ut med dem en vända, tog sedan med mig Bonzen till stallet. Släppte ut hästarna och gav alla mat. Fyllde vatten, mockade och packade hö tills imorgon. När Pax och Cita hade ätit upp allt sitt hö, tog jag in Pax och gjorde iordning henne för en ridtur. Red på åkern bakom stallet och åkte av för första gången, mer om det finns på Pax´s träningsblogg. Efter ridturen hjälpte jag Malin o Andreas med att packa resten av spånen i alla plast säckar som fanns, sen körde vi bort det till staller, så nu är lagret påfyllt :) Gött! Efter det bar det av hemmåt, satte igång med att städa, tvätta och diska, behövdes och känndes så skönt att ha det rent o fint igen :) Gissar på att jag inte kommer ha så mycket ork till att städa nästa vecka, kommer nog ta nån dag tills kroppen har ställt in sig på att jobba 7-4 :P

Har även varit hundvakt idag till lilla Nebo :) Han e så söt så! Är kul med valp, men ändå lite skönt att lämna tillbaka, man glömmer lätt att det är jobb att ha valpis oxå ;) Men suugen blir man :) men men.. ska inte ha någon ny nu på ett tag, räcker gott o väl med de två bustroll jag har.

Ska bli spännande imorgon, men är jätte nervös! Oj oj! :)

Inga kommentarer: