lördag, oktober 09, 2010

Utmattad!

OJ Oj oj!! Full rulle har det varit de senaste dagarna!! Så mycket att berätta, men vet inte om jag kan få ner allt, ska försöka..

Det hela började på onsdagen.. Gick upp vid 04:30 för att hinna allt innan vi skulle vara vid båten ca 7. Fixade den sista packningen och åkte sedan till stallet för att släppa ut hästarna och mocka, Malin kom ut och vi gjorde det sista i stallet, sen var det bara sätta sig i bilen och åka mot båten. Väl på båten kunde vi andas ut, äntligen iväg! Vi käkade frukost i godan ro och allt var frid och fröjd, tills det började att gunga! Vi satte oss en stund inne i "barn-tv-rummet", jag la mig ner så att gugningarna inte skulle kännas så mycket. Där låg jag i godan ro, Malin o Henke gick iväg o skulle göra något.. Helt plöttsligt kommer en okänd människa och sa att jag skulle komma till toaletterna för att min sork mår dåligt, tänkte då för mig själv; att jag har inge barn.. men men förstod att det var Henke ho hade syftat på, så jag går till toaletterna o ropar på Malin, hittar dem på Handikappstoan. Visade sig att Malin o Henke mådde jätte dåligt och kräktes, jag satte mig på golvet en stund och insåg att det gungar inte lite, utan väldigt mycket, plötsligt började jag oxå att må illa och jag kräktes även jag :/ suck! Slutade med att alla 3 "sov" på toalettgolvet av utamattning och ingen orkade röra på sig. Usch! Det var en hemsk båtresa! Var väldigt skönt när vi väl kom av båten och körde mot karlskrona!

Hämtade upp lillebror Eric på vägen hem till mamma o Berne, väl där hemma hade mamma lagat Tacos :) Var väldigt skönt att bara sätta sig ner och äta god mat! Alla var jätte hungriga. Har aldrig sett Henke äta så mycket :P Efter maten körde vi hem Eric och lämnade selen Emily ska köpa av mig hos Eva o Pappa om vi inte skulle hinna till Lyckeby igen efer Börjes. Och oj så rätt jag hade.. Resan till Börjes gick suveränt, väl där gick vi runt och plockade till oss det vi skulle ha och betalade sedan. Sen började Mardrömshemresan! En blandning av GPS, trötthet och mig är ingen bra kombo! Vi körde så grymt vilse så det är inte sannt.. ! Vi kom in på en liten, liten, liten väg som var super krokig, har i hela mitt liv aldrig kört på en krokigare väg.. och då skojar jag inte. Det var ute i ödemarken, ett tag trodde vi nästan att vi aldrig skulle komma fram.. Tillslut så kom vi iaf fram efter ett antal missöden av felkörningar.. oj, OJ! Usch vad trötta vi var när vi kom fram. Somnade så fort jag la huvudet på kudden!

Klockan ringde 03:50 strax efter knackade det på dörren, var mamma som kom o skulle säga hej då och se till att vi kom iväg ordentligt :) Vi gick upp, klädde på oss och slängde in allt i bilen. Sen bar det av till Ullared! Regnade, var mörkt och dimmigt, så var inte en drömmresa men vi klarade oss fram helskinnade! Lärde mig en sak under vägen iaf och det var att sätta på vindrutetorkarna i förebyggande syfte innan man möter en lastbil, he he!

Parkerade bilen och tog oss varrsin kundvagn! Någor som var skönt var att det inte var någon kö alls in i butiken :) Jippy!! Gick runt balnd alla saker, lyckades med att tappa bort Malin o Henke, vi letade efter varandra, gick om varandra och lyckades tillslut hitta varandra! Efter en lagom runda gick vi till kassorna och betalade, lämnade sakerna i bilen käkade en korv och gick in en runda till. Plockade på oss lite saker till, gick till kassorna, käkade på Burgerking och åkte sedan emot Veddige där vi skulle hämta Nebo, Malin´s nya tillskott :)

Innan vi hämtade valpen stannade vi på Apoteket för att köpa åksjuketabletter, vilket vi gärna ville ha för att inte återupprepa gårdagens båtresa. Hitta problemfritt hem till Nebo´s uppfödare. är vi kom in möttis vi av ett glatt och härligt valpgäng, mamma hund "Goldie" och en spansk vattenhund (tror jag att det var.. eller Italiensk eller nåt...).. alla vovvar var glada och välkommnande, så även matte. Var mycket trevligt och fick reda på hur det var innom Whippet världen.. Sen var det bara att packa in sig i bilen igen och åka mot Oskars! (men först var det lite letande efter bilnyckel..)

Resan till Oskarshamn gick utmärkt! Var jätte bra väg, nästan 2 filigt hela vägen :) Gick snabbt och smärtfritt. Var dock väldigt trött, kändes att man inte fått tillräckligt med sömn.. Men men gick bra! Stannade till på Maxi efter det blev det Mcdonalds och sen till båten. Malin hade bokat hytt på tillbaka vägen, 2 gången jag åker hytt på Gotlandsbåtarna och har varit lika lugnt och skönt båda gångerna. Hade lite svårt att somna, kände att det gungade en hel del men försökte att inte tänka på det och tillslut så somnade jag med lilla Neban i famnen. :) Vaknade när det bara var en liten stund kvar tills vi kunde gå ned till bilen så var bara packa ihop och bege sig neråt mot bildäck.

Var så grymt skönt att äntligen vara hemma igen, på fast mark, på Gotland! Körde hem till Malin, lämnade av henne o Henke, packade av mina grejjer till min bil och körde hem. Somnade nästan direkt. Var så grymt trött!

Igår vaknade jag med migrän, resan hade tagit sitt pris, så blev tyvärr inget jobb med Purjolök den dagen. Tog det lugnt, låg i soffan och försökte med att göra ingenting. Fungerade och migränen avtog lite.. Men gjorde inget vettigt den dagen, förutom att åka till Malin för att Bada Bonzai inför utställningen på lördagen.

Idag! Gick upp vid 6 snåret för att åka o släppa ut hästarna, började sedan packa bilen och förbereda inför utställningen. Åkte sedan vid 20 i 8, väl framme i Rosendahl anmälde jag att jag var där, Kenny o jag bar in Bonzai´s bur. Gick runt o kollade lite, sprang på toa 2 gånger för att jag var så nervös. Jag var först ut av alla, vilket innebär att jag startade kl 9. Gick superbra, Bonzai hjärtat var så duktig så :) Fick jätte bra berömm från Dommaren och Bonzai fick HP, Herdespris i Juniorklassen, vilket innebar att han fick möta de andra Whippethanarna. När han mötte dem kom han på 3:e plats, men han hade ingen rättvis chans mot de andra två då Bonzai är så liten och omusklad än. Men allt som allt gick det superbra och jag är så stolt över min lilla sockerbit!!



Ja, det var det de! Händelserik vecka helt enkelt!

------------------------------------------------------

21:12
Har bestämt mig! Ska ställa Bonzen på Stockholm Hundmässa 2010 18-19 Dec. Då får jag chansen att hälsa på farmor, farfar och resten av släkten oxå :) Ska bli grymt kul och ser fram emot det i massor, fast det kommer bli lite läskigt oxå... :P Kankse Malin o Bonanza ska dit oxå!! Hade varit grymt kul, så att man slipper vara själv om det hela ;) Håller tummarna för det!

Inga kommentarer: