fredag, december 03, 2010

Pax åkt

Då var det dagen med stort D idag.. För det var idag Pax åkte.

Hon skulle egentligen åkt på Måndag, men det hade blivit ändrade planer så han kom idag o hämtade henne vid 14 tiden. Paxen var så duktig så! Gick rakt på utan några konster, gnäggade en gång innan hon kom in och fick svar från de andra ~ Var som att de visste att de sa hel då till varandra.

Känns konstigt minst sagt, men har nog inte ännu fattat det än. Kommer nog kännas mer imorgon när man åker till stallet o det står en annan häst i hennes box o när hon inte finns i hagen. Usch! Vill inte tänka på det för mycket.. Men! Jag vet att hon kommer få det jätte bra hos Emma, det tvivlar jag inte en sekund om. Tycker dock att det är lite mindre trevligt att hon ska stå någon annan stans (på transportfirmans stuteri i Stockholm) tills på tisdag. Ja, ja! Jag vet att jag är hönsig men så är det.. Hon skulle iaf vara framme hos Emma på Tisdag vid lunch.

För övrigt så har jobbandet gått bra denna veckan, fick ju gå lite tidigare idag eftersom jag skulle fixa paxen inför resan.. Lite typiskt eftersom det var mycket att göra idag men men.. fanns inge o göra åt de.

Ja, så nu e det helg oxå, känns inte riktigt som de, den där fredagskänslan har inte riktigt infunnit sig än. .. Men det kommer väl antar jag!

Inga kommentarer: